Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Rubrik saknas

Av sexualkunskap - 26 november 2009 21:34

Hej.
Jag har vart med om en del sexuella "övergrepp", bland annat har mitt ex tvingat sig till analsex så jag började blöda (han överraskade mig totalt bakifrån, så det han bara bli några penetrationer innan jag slog undan honom, men han var väldigt väl medveten om att jag absolut inte ville), och en annan gång vaknade jag av att en äcklig kille jag aldrig förr snackat med låg och taffsade mig på tuttarna och mellan benen samtidigt som han själv runkade.
Nu bryr jag mig inte så mycket om just DET, jag har vart med om en del liknande som sagt - live with it. Mitt problem är dock att jag tycker SYND om dessa personer. Jag är inte så pryd och blame:ar inte mig själv för vad som hänt, men jag har berättat om dessa händelser för andra och DIREKT får jag dåligt samvete. Jag tänker "Varför skulle jag berätta detta för folk, nu kommer ju dom (snubbarna som tagit sig friheter med mig) skämmas jättemycket och inte kunna kolla sina kompisar i ögonen! och så kommer dom tycka jag är en riktig bitch!" Typ sånna tankar. Vadfan är det som är fel på mig? hur fan kan jag tycka synd om dessa as?



Det är absolut inget fel på dig! När man varit med om övergrepp så ser man sig själv som ett offer, att det var ens eget fel och det är synd om dom som gjort det. Men det är alldeles fel. Dom är sjuka och ofta har något traumatiskt hänt dom, och dom kan ofta behäva terapi. Du ska inte få dåligt samvete det är bra att berätta för andra och ventilera ut sig, jag tycker även att du ska ta kontakt med en psykolog/kurator och prata med vad som hänt och polis änmäla dom. Det är då du hjälper dom som mest. Så dom kan få gå i terapi och lära sig hantera sina känslor. Du ska inte tänka att du ska leva med det, det är som att du prioriterar andras välmående framför ditt egna, det ska du absolut inte göra. Att du kommer tycka du är en bitch, det kanske dom kommer göra, men jag tror också att dom kommer tacka dig senare i livet om du skulle änmäla dom nu så dom får hjälp i detta tidiga stadiet då det inte handlar om allvarliga saker utan är lätt att fixa till. Stå på dig tjejen och du är unik! Var rädd om dig själv!






heej !
Jag är 15 år fyllde i juni. Och jag har inte haft sex än. Jag känner mig redo men jag vet inte. Jag har inte någon killer lr nått. Men tänk om han/hans kompisar retar mig för jag var för "trång" lr ngt. Jag vet inte vad jag ska göra känner mig redo men jag vill inte ha rykten lr bli retad i skola osv. Tänk om det skulle göra jätte ont lr att den skulle tycka jag var jätte dålig. tänk om han inte äns skulle komma in ? vad skulle då hända ? finns det något sätt jag skulle kunna göra för att inte vara så "trång" jag har inte äns använt tmpong än. Jag är rädd men vet inte vrf. Är det ovanligt att en 15 åring inte haft sex än ? Vad tycker du ? skulle vara snällt att få ett svar så snabbt som möjligt


Det är absolut inte ovanligt att 15åringar inte haft sex, det är mellan 14-16 som man brukar börja känna efter hur det känns "där nere". Något specifikt du kan göra för att inte vara trång finns väl egentligen inte, är du kåt så vidgas slidan och blir våt,  så skulle han inte komma in i dig eller tycka att du var för trång så har han inte fått dig tillräkligt kåt. Det du själv skulle kunna göra är väl att pilla lite på dig själv, känna hur det känns och du kan även köra in ett/flera fingrar och känna hur det känns. Det är en bra början, sen kan du ju alltid testa att föra in andra saker också, men tänk då på att det måste vara rent och inte ha vassa kanter då det är väldigt lätt att riva sig och skada huden i slidan, för innan du ska låta någon annan känna och ta på dig så tycker jag att du själv ska göra det. Det kan vara bra om du tycker att killen är tråkig i sängen och då kan du säga "gör si eller så istället" och ge lite tips för att du ska kunna slappna av och bli kåt. Skulle han inte komma in i dig så händer väl inte så mycket, ni kan fortsätta att göra varandra kåt och värma upp lite mer, och gör man det och båda parterna vill så brukar det inte bli problem. Känner du dig inte 100% redo så tycker jag att du ska vänta, för är du inte rikitigt redo så slappnar du inte av och kan tycka att hela situvationen är obekväm/obehaglig och skulle du tycka dig vara helt redo men ändå känner så så måste du berätta för killen att du inte trivs med situvationen, ni kanske måste byta ställning, värma upp lite mer med att fingra på varandra och så. Du ska aldrig göra något du inte är helt säker på att du vill. Och nästan viktigast av allt. Använd preventiv medel. Det finns många alternativ. Men jag rekomenderar dig att anväda kondom då den är säkrast, och skyddar mot köns sjukdomar och att du inte ska bli gravid! Var rädd om dig! Du är unik!





Var rädd om er! Ni är unika! Båda två!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sexualkunskap - 30 juli 2010 19:22

hej, nu är det så här. Mitt liv är ett helvete. Min pappa misshandlar och våldtar mig.. när inte mina småsyskon ser på. Min mamma vet om det men gör inget. De proppar i mig droger och allt ! De har till och med knivhuggit mig när jag inte velat ha se...

Av sexualkunskap - 27 november 2009 21:22

Har kommit några stycken kommentarer nu, men jag har världens migrän och kan inte koncentrera mig så jag måste be om ursäkt, men jag svarar imorgon, det lovar jag!   Och ni kan absolut skriva fler :) ...

Av sexualkunskap - 27 november 2009 16:45

Varför skrev ni alla när jag nyss startat bloggen då för?   Skriv på!   Här kan du ställa alla frågor du inte vågar   ställa annars!   Du är helt anonym och jag visar inte   kommentarerna och jag garanterar ett   sva...

Av sexualkunskap - 26 november 2009 19:00

Fast i drogerna? Hej! Jag tror att jag är fast i drogerna. Jag har hållit på med droger i snart ett halvt år. Jag höll på med droger för 2 år sen också, men sen hämtade snuten och soc mig och placerade mig på en låst institution. Och då var jag ...

Av sexualkunskap - 24 november 2009 08:40

Sperman bara droppar. Hej.Jag är en kille på 18 år. Det är så att när jag får utlösning så sprutar inte sperman. Den bara droppar när den kommer. Detta har börjat nyligen. Förut så sprutade den ut när jag fick utlösning. Innebär detta att det...

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Omröstning

Vill du att jag tar upp ett speciellt ämne och skriver mer om det?
 Alkohol
 Droger
 Köns sjukdomar
 Ätstörningar
 Sex
 Vänner
 Mat
 Träning
 Annat - Kontakta mig på sexualkunskap@hotmail.com

Kategorier

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards